TR
EN
DE
+90 (258) 264 10 30
TR
EN
DE
Kurumsal
Biz Kimiz
Misyon & Vizyon
Hasta Hakları
 

Hasta Hakları

  • Hizmetten Genel Olarak Faydalanma,
  • Bilgilendirme ve Bilgi İsteme,
  • Sağlık Kuruluşunu ve Personelini Seçme ve Değiştirme,
  • Mahremiyet,
  • Rıza,
  • Güvenli Ortamda Sağlık Hizmeti Alma,
  • Dini Vecibelerini Yerine Getirebilme,
  • Saygınlık Görme ve Rahatlık,
  • Ziyaretçi ve Refakatçi Bulundurma,
  • Şikayet ve Dava Hakkı
Hasta Olarak Sorumluluklar
  • Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranma ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket etme,
  • Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verme,
  • Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelme ve tedavinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunma,
  • Randevu tarih ve saatine uyma ve değişiklikleri ilgili yere bildirme,
  • İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterme,
  • Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmama,
  • Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta iletişim birimine başvurma.

Son güncellenme tarihi: 21 Kasım 2024 Perşembe