Hasta Hakları
- Hizmetten Genel Olarak Faydalanma,
- Bilgilendirme ve Bilgi İsteme,
- Sağlık Kuruluşunu ve Personelini Seçme ve Değiştirme,
- Mahremiyet,
- Rıza,
- Güvenli Ortamda Sağlık Hizmeti Alma,
- Dini Vecibelerini Yerine Getirebilme,
- Saygınlık Görme ve Rahatlık,
- Ziyaretçi ve Refakatçi Bulundurma,
- Şikayet ve Dava Hakkı
Hasta Olarak Sorumluluklar
- Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranma ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket etme,
- Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verme,
- Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelme ve tedavinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunma,
- Randevu tarih ve saatine uyma ve değişiklikleri ilgili yere bildirme,
- İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterme,
- Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmama,
- Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta iletişim birimine başvurma.